29 december 2011

Livet ler

Imorgon är det sista arbetsdagen på andra arbetsveckan. Det har gått suveränt! Allt är helt nytt och jag är helt snurrig med alla nya program och alla klickningar hit och dit. Ännu har jag inte gjort någon egentlige kundbetjäning... Så kommer att vara ännu nästa vecka några dagar i Borgå och flyttar sen till min egentliga plats i Lovisa.

Det är nog lite vemodigt, jag har just lärt mej känna alla på kontoret och så skall jag bort. Och alla är helt sjukt trevliga och kommer nog att sakna dem. Men vi kommer ju nog att hålla kontakt per telefon. Eller jag kommer att panikringa dem när jag mokar, och de kommer att ringa och skälla ut mej varje gång de får städa något som jag lyckats rådda.

Och oj vad jag väntar på att lönen skall komma in dansade på kontot. Mitt konto och min lön. Min allra första helt riktiga lön från min helt första riktiga arbetsplats! Men först måste jag få in ett skattekort. Det skall jag ordna imorgon. Dock inte på skatteverket eftersom det är uppe just sådana tider att det inte är meningen att man skall ha ärende dit.

Jeremy har ont, han klagar på värk i öronen. Öroninflammation? Han är orolig och kan inte sova, stackarn. Jag är trött som en gammal trasa och skall släpa mej i duschen ännu före jag kryper i säng.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar