20 december 2011

Jobba jobba

Andra dagen förbi och allt går riktigt bra tills vidare. Det är en massa nytt på en gång och jag kommer inte ens ihåg hälften nu mera. Men med tiden går det ju nog på rutin. Igår var jag så trött när klockan blev 21 att jag riktigt angstade och somnade nästan med det samma. Imorgon skall jag vara i kontoret i Lovisa, resten av veckan är jag sen igen i Borgå.

Det känns bra, allt är helt nytt och allt är helt obekant med jag är inte nervös eller orolig. Jag grejar nog det här!

Pojkarna har klarat dagiset bra. Idag var Marius nog riktigt ledsen när pappa förde och hämtade honom. Men han vänjer väl sej nog med tiden. De två andra har nog inga problem, de vill ju inte komma dit ifrån. De har varit bara halva dagar nu men från och med imorgon är de heldag. Och det är också jag som kall föra och hämta, så hoppas det går smidigt...

3 kommentarer:

  1. Rolit att höra att du har ett bra första intryck :)förstår att de e myky i början! det börjar nog gå om några veckor!;)

    SvaraRadera
  2. Det verkar riktigt bra. Alla är trevliga och hjälpsamma och det är roligt att vara i Borgå och lära känna alla där, kommer ju nog säkert att ha mycket kontakt med dem i framtiden.

    SvaraRadera
  3. Kul att det går bra med både jobb o dagis! Snart kommer ni att märka alla de positiva "effekterna" dagis ger. Vet ju att du är mera för att ha barnen hemma, och visst är det också bra, men gällande det vi mailade om så tror jag att en HEL DEL kommer att lösa sig av sig självt nu!

    Vi ses snart!

    SvaraRadera