14 november 2011

O måndag

Det är lite måndagsfiilis idag. PMS och irritation.

Kontot gapar tomt och fast det kommer pengar imorgon blir det inte så mycket bättre. Jag såg att vitkålen är billig - vi äter väl det tills julen. Vi har några "små" utgifter den här månade, så som el-räkning och förhandsbetalningen för min Italien resa! Den senare har vi kanske inte helt råd med sådär på riktigt, men hur ofta har man chansen att åka iväg till Toscana??


Nu skall jag låta maten smälta lite och sen fara ut på länk och se om monsterhumöret skulle bli bättre...


3 kommentarer:

  1. sku ju tillägga att de är nog inte skoj att måsta räkna slantarna å fundera om man har råd med mat när räkningarna är betalda, jag/vi var ju i samma situation för bara 5 månader sedan innan jag fick de här jobbet

    SvaraRadera
  2. Det är inte så hemskt roligt. Men å andra sidan så har vi nog så vi klarar oss, bara att det inte finns riktigt något hemskt mycket extra. Hoppas jag nu skulle få jobb, då skulle det lätta avsevärt. :)

    SvaraRadera