10 november 2011

Intervju

Det är lite småpirrigt, jag skall nämligen imorgon på arbetsintervju.

Hade inte räknat med att jag skulle komma till intervju! Mina "meriter" är ju på inga sätt direkt fantastiska - mamma sen -07 (vilket ÄR fantastiskt, men kanske inte väger så mycket när man söker jobb), kassatant och grillkiosktant. Så det är spännande och lite nervöst.

Jag har varit på två arbetsintervjuer i mitt liv och det handlade om sommarjobb. Så det kommer att bli intressant. Vad skall man säga? Vad frågar de? Hur skall man betee sej??

3 kommentarer:

  1. Man brukar vara mest nervös innan. Bäst går det nog om du inte planerar någonting, då får du lätt blackout och försöker minnas vad det var du skulle svara på just DEN frågan. När du väl kommer in i intervju-rummet försvinner nervositeten ska du se! LYCKA TILL! Och TRO på dig själv och vad du kan, VISA det också!

    SvaraRadera
  2. Det kommer gå bra. Lycka till!!
    ( jag har jobbat i många år men bara varit på en intervjuv, internt för inte så många år sedan. ;) så tyvärr vet jag inte själv hur göra.)

    SvaraRadera
  3. Tack! :)
    Det går nog säkert helt bra. Har inte planerat något, när jag inte riktigt vet vad jag skall vänta mej. Far nu dit och ser hur det går!

    SvaraRadera