30 oktober 2011

Tuttlös


Nu har vi skippat tutten. Han sov hela natten bra och somnade idag, för en stund sedan, utan den. Det går så bra utan att det nog inte finns någon orsak att ha den kvar. Hade från början tänkt att han skulle inte skulle ha den alls, men sen när han var 3 månader gav vi den ändå åt honom. Han hade ganska stort sugbehov då och den lugnade ner honom lite. Bra att bli av med den såhär i god tid före han blir hemskt fäst vid den. Vincent hade aldrig tutt för den hölls inte i munnen på honom på grund av spalten, Jeremy hade nog men då tog vi nog bort den före han var 1½ - om jag minns rätt.

Idag är det konsert i Lappträsk. Hoppas det kommer publik, det var lite dåligt med marknadsföringen - kändes att det blev lite håsigt. 

3 kommentarer:

  1. Så bra och duktigt av Marius.

    Tänkte precis idag att vad konstigt att vi inte har tuttbarn i huset. Visst finns det gånger man önskar att man bara kunde lägga i en tutt, men sedan är jag nog glad att den föll bort då han själv valde bort den. Lättare för alla parter.

    SvaraRadera
  2. Det är nog lättare utan tutt än med egentligen. Tycker det gick så bra utan med Vincent att jag inte förstod varför vi hade tutt åt Jeremy över huvud taget. Antagligen mest för att det nu bara hör till...

    SvaraRadera
  3. Till William var nog tutten ett måste. Han hade sådant sugbehov och mina bröst höll på att gå sönder. Visst fel grepp och så, men han sög så frenetiskt på tutten också att man inte fick ut den då den väl var i munnen.

    Axel ville inte ha men vi trugade och så tog han efter någon vecka. Kanske dumt ja, antagligen som du säger för att det hör till.

    Men båda barnen har fått ha tutt som riktigt små även dagtid, men ganska snabbt har den enbart hört till sovandet. Dagtid och vaken har de inte haft.

    Nu då jag var i Sverige påmindes jag om att där har nog 99% av barnen tutt och konstant. Kanske i riktigt så, men där används den nog mer frenetiskt.

    SvaraRadera