3 oktober 2011

Pappa kan

Min sambo, barnens far är mycket involverad i barnskötsel. Det är naturligt det är så som det skall vara. I vårt tycke. Han är involverad i skötsel av hemmet och huset och kock som han är lagar han oftast maten. Han städar och fixar disken, byker och stryker. Han sköter ofta nattningen av barnen. Vi planerar kalas tillsammans och vi funderar ut inredning tillsammans. Ingen av oss marrar om att den andra skall/måste/borde göra något. 

Idag har sambon för första gången bakat bröd själv. Hurra för det! Jag sa på förmiddagen när jag for till stan att han gärna får baka för det fanns bara en limpa i frysen, han sa att han inte kan. Bah, sa jag, du har inte ens försökt! Och när jag kom hem hade han lagat bröd, och det gick att skära i skivor och smakade bröd. Inte svårt alls. Ibland behöver han en lite puff för att se att han nog kan, alla behöver puffas lite ibland.



6 kommentarer:

  1. Byker? Bakar? STRYKER??? Okej :) Hans bror får jobba lite för att komma upp till den nivån ;) Fast han e nog duktig han också. Kanske jag som inte låter honom göra ngt...

    SvaraRadera
  2. Riktigt en hushållsmaskin! ;)
    Erkänner, erkänner alltid blir det inte som JAG tänkt mej. :D Men alla har ju olika sätt att göra saker, får bara inse det.

    SvaraRadera
  3. Bakat bröd, det var inte illa pinkat!!!!
    Min man städar nog och gör mat, men bakar har han nog inte gjort för som han säger att det kan han inte.
    Barnen klarar han galant även om vi i många fall har våra egna metoder. Men så länge det funkar och görs med kärlek till barnen så...

    Veronica

    SvaraRadera
  4. Nää inte alls, jag trodde inte att han skulle göra det, men han lyckas alltid ibland överraska. :)

    SvaraRadera
  5. No huh! Inte illa! :)
    JAG kan inte ens baka bröd. Ja eller har då inte ens provat för att vara ärlig. :)

    SvaraRadera
  6. Man skall inte säga att man inte kan göra något före man prövat! Jag "kunde" inte heller baka bröd, sen bestämde jag mej för att lära mej och nu kan jag baka så att det åtminstone duger åt oss här hemma. ;)

    SvaraRadera