29 oktober 2011

Kur

Nu kurerar jag mej med Echinaforce droppar, D-vitamin och saften av ½ citron (utblandat med vatten). Citronvattnet skall drickas på tom mage på morgonen för att ha bästa effekten.

Citron borde vara rena mirakelmedicinen om jag nu skall tro olika sidor på internet. Den balanserar Ph värdet i kroppen, håller hyn frisk, kickar igång matsmältningen, håller vikten i styr, innehåller bl.a. niacin och  många olika vitaminer, är antibakteriellt, bekämpar cancer, hjälper i behandlingen av reuma, hjälper mot njurstenar etc. Men man skall komma ihåg att dricka det med sugrör, syran förstör tänderna.

Vet nu sen om allt det här stämmer, jag vill bara slippa av med min flunssa. Och inte kan det ju skada heller??

1 kommentar:

  1. Jag brukar faktiskt då jag får ont i halsen dricka citronvatten. Men har nog inte tagit det på morgonen med tom mage. Det var en lång lista med positiva effekter du hittat...jag har nog bara tänkt den som bakteriedödande.

    SvaraRadera