20 oktober 2011

Fortsättning följer

Mirgänet ger inte med sej. Hade en huvudvärks fri morgon och förmiddag men nu kommer det tillbaka. Somnade igår kl.1 och vaknade på morgonen med den där konstiga känslan i huvudet som brukar komma efter en attack. Hade mina aningar om att det inte skulle vara över så lätt. Det höll på nästan 10 h igår, och bara för att jag missade med värkpillret då när jag tog det.

Kanske det skulle vara på tiden att få riktiga mediciner? Det har blivit värre nu, tidigare har jag haft ljus- och ljudkänslighet och ensidig huvudvärk vid ena tinningen. Men nu strålar värken ner i nacken och dessutom mår jag rejält illa. Usch.

6 kommentarer:

  1. Jag fick Migard 2,5 mot min migrän, d hjälper snabbt o e effektivt..

    SvaraRadera
  2. Det är ju helt onödigt att pinas när det finns medicin som hjälper. Så skall nog boka läkare åt mej.

    SvaraRadera
  3. Bra beslut att boka läkare!

    SvaraRadera
  4. Uj. Förr hade jag "alltid" huvudvärk och migrän jätteofta. Nu får jag migrän oftast bara då jag slappnar av (tex vid ett barnfritt veckoslut eller så). Helt hemskt! Bokaläkartid bara! Det lönar nog sig verkligen inte att lida i onödan. Fast så sku du ju kunna fundera på vad det kunde vara som utlöser attackerna också. Om du kan inverka på nåt sätt möjligtvis.

    SvaraRadera
  5. Spänning eller nervositet utlöser mina attacker, första dagen efter skolstarten var alltid helt hemsk för jag hade garanterat migrän då. Sen är t.ex. rödvin, apelsinjuice, banan, för mycket sött eller om jag ätit för lite också sådant som ger migrän.

    Och på onsdagen tror jag det berodde på att vi var ute och jag hade ingen mössa på, det blåste så att jag fick rejält kallt om öronen.

    SvaraRadera
  6. Jag tänkte just på det där med köld igår då jag fick ordentlig huvudvärk/migrän (just som jag talat om att jag inte har det så ofta nuförtiden). Också det att man spänner nacken och axlarna då man fryser har jag märkt att kan inverka. Som tur gick min värk om efter några timmar , en liten hög värktabletter och lite spyende. Det är lite jobbigt att lida av detta då barnen är hemma.

    SvaraRadera