28 september 2011

No'poo!

Jag och hudvård är kanske inte den bästa kombinationen, alltid ibland får jag infall och köper en massa burkar och tuber och så blir de och ligga i skåpet i flera år. Och så gott som oanvända. Bortkastade pengar, liksom. När vi flyttade i somras slängde jag en massa brukar som jag köpt 2006, alla var så gott som orörda...

Därför var jag väldigt glad när jag stötte på No'poo! Allt som man behöver göra är att gå igenom köksskåpen. No'poo kommer från orden "No shampoo" men det är också en ordlek som syftar på att man inte skall använda "skit" för att vårda sin kropp/omgivning.

Shampo använder jag nog. Men när det kommer till hudvård tillämpar jag oftast No'poo metoder. Just nu kör jag oil-cleansing metoden - en del EVOO* och en del rypsolja, den är för normal hud. Dessutom gjorde jag idag den här ansiktsmasken, en del bakpulver eller matsoda + en del citronsaft - väldigt effektivt! Svider lite, men gör huden len och mjuk. Skall helst användas bara en gång i veckan.


Recept och tips hittas bl.a på www.nopoo.se

*extra virgin olive oil. Olivolja är annars riktigt bra som sminkborttagning!

1 kommentar:

  1. Hej tjejen!
    Jag har precis startat en Faceook grupp för alla oss som är nyfikna på, eller redan kör No poo/balsammetoden. Gilla gärna sidan och bidra med dina erfarenheter, tips och bilder!
    https://www.facebook.com/pages/No-poo-H%C3%A5rv%C3%A5rd-utan-schampo-och-naturlig-hudv%C3%A5rd/139622872814010
    Kram Therése

    SvaraRadera