19 juli 2011

Vad är en mamma?

Hörde teorier om vad en mamma är under veckoslutet - ides inte börja debattera saken då, skulle ha varit helt lönlöst. Men det blev ändå och störa mej.

Mamma definieras av denna barnlösa person som någon som t.ex. lagar mat och plockar upp efter en - alltså är en service enhet. Att det är det som man får ut av att vara mamma? Nåjaa, barnlös person så vad kan man vänta sej? Men i alla fall...

Jag gör städar och gör mat för att jag inte vill drunkna i skit och jag är hungrig. Inte för att jag är förälder. Och oftast är det dessutom pappa som gör de ovannämnda sakerna... Nu råkar det sej bara så att jag bjuder av maten åt mina barn också.

Städning och matlagning? Det jag har fått ut av att vara förälder är ju så mycket mera. Mamma hit och dit - jag är förälder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar