10 mars 2011

Projektet

Har ett "litet" projekt pågång, det heter "-12 kg tills julen 2011". Och det går riktigt bra! Har nu gått ner 4,5 kg sen januari och klädstorleken har minskat en storlek. Wohoo! Jag är nu 15 kg lättare än vad jag var för 3 år sedan.

Det är ju aldeles fantastiskt, jag har aldrig lyckats med att gå ner i vikt tidigare. Nu svär jag, som många andra, i lågkolhydratkost. Mindre kolisar och mera fett = mera ork och vikten i styr.

Joo eller nej?

Den här blev nog kvar i butiken, men oj vad glad jag var när jag kunde dra upp dragkeden hela vägen!

5 kommentarer:

  1. JEIJ!!! duktiga du!
    jag försöker o minska på kolhydrater, går nu lite sådär.. man har alltid bråttom på jobbet o vill bara slänga i sej nåt på matpausen.. :/

    SvaraRadera
  2. Tackar! :)
    Joo det är säkert lite jobbigt, man vill ju bara ta något snabbt. Kanske någon sallad då med majonäsdressing, jag brukar gå för caesarsallad. Nam! ;) Eller så tar du med en ägg sallad - det är super lätt att laga; kokt ägg, purjo, majonäs, salt och peppar, sen kan man blanda lite allt möjligt med. Lady Dahmer hade tips om det för en tid sen.

    SvaraRadera
  3. joo, brukar nog försöka äta sallad på jobbet men ibland så blir de sen bara typ saarioinens roiskeläppä :D
    o joo, jag funderade faktiskt tidigare på att testa LD;s äggsallad :)

    SvaraRadera
  4. -4,5 kg sen januari?? WOW!! Du e nog duktig du, jag skulle aldrig kunna hålla mig bort från allt det goda... Men jag måste nog också börja tänka på vad jag stoppar i mig, extrakilona verkar vara segare efter denna graviditet... Passar knappt i några gamla kläder alls just nu :/

    SvaraRadera