23 augusti 2010

Min samling

Samlingen

Jag har samlat lite tygblöjor under sommaren, tänkte ju testa nu med Skrutten. Hade velat pröva redan med de andra barnen men det blev bara inte av. Men nu, nu skall det bli av. De flesta blöjorna är köpta begagnade och alla är lite olika modeller. Har ingen aning om hur vissa skall användas och hela grejen med inlägg och extra sug är ett enda rådd. Men må inte de klarnar med tiden.

Har en del Imsevimse blöjor eftersom de tydligen kom med i någon mammalåda och man kan hitta dem billigt på loppis, helt oanvända dessutom. Vet inte om de är bra eller så, men det gör inget fast de inte skulle fungera - tror jag har använt allt som allt åtta euro på att köpa tre skal och åtta blöjor.

Hur många små blöjor behöver man egentligen?

2 kommentarer:

  1. Man blir ju avundsjuk på din samling! :D Jag sku sy nya till babyn då jag sålde de flesta små allteftersom Aamos växte ur dem men har bara inte orkat,hoppas på att gå över tiden så kanske man sku få inspiration ännu.. ;)
    Med imsevimsena (inre delen alltså)- kom ihåg att slänga dem i maskinen mååånga gånger innan de används,de blir ju bättre av det! Samma gäller alla nya inlägg tror jag.

    SvaraRadera
  2. Tack för tipset! :)

    SvaraRadera