16 augusti 2010

Borren

Jag var nästan nervös idag, hade tandläkare och det var tre hål som skulle lappas. Mina första hål, har aldrig haft sådana tidigare - några små början men det är allt. Så nu skulle det borras och grejas och såklart utan bedövning eftersom jag är gravid.
Så lite nervös var jag ju nog.

Och helt i onödan, det gick ju så bra och var inte alls hemskt.
Borrandet ilade lite elakt men tog inte sjukt, och jag försökte att inte vara så spänd så djupandades under tiden som läkaren petade på tänderna.

Nästa vecka igen, då kommer det att ta sjukt.
Tandstenen skall putsas bort... *autsch*

3 kommentarer:

  1. Jag fick nog bedövning 5 veckor innan beräknad dag! Men upplevelsen med en mega stor mage tryckandes på var ingen höjdare´. Höll på att svimma!

    SvaraRadera
  2. Ahaa. Nåh, bra gick det ju utan också. Fast jag nog var lite lite skraj.
    Att ligga på rygg ställde inte till med problem, sover för det mesta på rygg. Men kan tänka mej att det är ganska obehagligt om bebisen trycker på. Skall på en kontroll ännu i slutet på september så få se då hur jag klarar av det.

    SvaraRadera
  3. Ja jag fick nog en hel del bedövning jag med i mitten av graviditeten..Tur att det gick bra för dig utan,jag tror inte jag sku ha klarat det.

    SvaraRadera