10 augusti 2010

29+1

Trettionde veckan på gång, så lite kvar, knappt 10 veckor. Hoppas jag i alla fall. Tror att Skrutten ligger med huvudet neråt, har inte på flere dagar känt ordentliga sparkar neråt utan alla har kommit högre upp. Hoppas h*n hålls så tills slutet. Men mycket rörs h*n nog ännu så det kan ju nog ändra.

Dagens magbild,
(värdet ville inte samarbeta så det blev lite konstig
bild jämfört med de andra månadsbilderna
)

Magen tycker jag att är mycket mindre nu än när jag väntade pojkarna. Men kan ju vara att jag glömt hur den var också.

Mitt morgonmål idag;
hallon, yoghurt och nötter
+ lite honung

Är riktigt ivrig med min "diet", har nog lyckats minska på kolhydraterna ordentligt. Och ser resultat redan, väger ca två kg mindre än för en vecka sedan. Vikten behöver ju inte stiga heller så det är bara bra om den hålls låg nu. För mycket skall den ju inte gå ner och det är ju inte det som är mitt mål. Mest intresserad är jag av hur det hela har inverkat på fastevärdet.

Egentligen har jag inte gjort så mycket annat än lämnat bort brödet nästan helt, har ätit kanske 1- 2 skivor bröd/dag mot tidigare 8-10 skivor, potatisen har försvunnit och allt som heter pasta och ris. Och är stolt över att jag har kunnat hålla mej från allt extra socker (karkki,glass,kex och kakor mm.). Och någo sötsug har jag inte. Har däremot ätit mera ägg och grönsaker. Och som jag har skrivit här tidigare så används det inte margarin eller matgrädde i det här huset.

2 kommentarer:

  1. yammmmiiiiiiiiiii! ditt morronmål är nog det godaste jag sett på länge! :-)

    SvaraRadera
  2. Oj, det är så gott! Rekommenderas. :)

    SvaraRadera