3 januari 2010

Noterat inför 2010

Allt möjligt händer det ju, eller kommer att hända, eller har redan hänt.

  • Operation! - Jaa! Äntligen det året operationen verkligen blir av, läppen och näsan på Grynet skall äntligen fixas. Väntade dethär redan på vintern -08 och genom hela -09. Men nu är det ett faktum att det verkligen sker. Imorgon skall telefonen gå het när jag ringer upp Husuke och kräver att få ett datum, eller åtminstone en månad.
  • Lovisa bo - jaa nu bor hela familjen då i Lovisa stad. Skulle ha kunnat vara ett bättre namn, Pernå höll jag för. Men för mej spelar det nog inte någon roll vad hemkommunen heter, det är ju inte det som är viktigt. Jag har hållit för en sammanslagning, och ser inga stora nackdelar med det. Kommer säkert att vara lite tragligt i början, såklart det är det ju alltid när det gäller nya saker. Positivt är att vi får helt hiskeligt mycket pengar som kommuntillägg - 200 € per barn / familj. Och att jag har större valmöjligheter när det gäller att söka dagisplats år killarna till hösten. (Och blir så himla irriterad på de där f.d pernåboarna som inte kan kinpa käft, utan marrar vidare på att de hellre vill höra till Borgå, hallååå vem i sina sinnes fulla bruk vill gå samman med Borgå just nu.)
  • Hitta jobb och börja jobba - spännande. Efter 3 år hemma kommer det säkert att vara en aningen konstigt. Men å andra sidan riktigt skönt. Har ingen aning var jag skulle kunna hitta sådant jobb som jag skulle vilja ha, och någo kassatant grejer ligger inte högst på önskelistan, men det kommer säkert att bli lite av att bara ta det som erbjuds.
  • Motinera mera och gå ner i vikt - det eviga nyårslöftet. Men faktum är att jag kommer att dö ung om jag inte snart tar mej i kragen och gör något åt saken. Jag är ju inte megalomaniskt stor, men vill inte blit det heller. Så det är väl bara att se sej i spegeln och sätta igång, igen en gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar